Datentypen

Typecasting

  • byte ➜ short ➜ int ➜ long
  • float ➜ double

Functions

Parameter Passing

  • stored in stack memory
  • Primitive variable: stores its actual values
  • Non-primitive variables: stores the reference variable which point to the address of the object they’re referring to
    • During invocation:
  • Arguments are always passed-by-value

Method invocation

  • Primitive variable:
    • copy value inside stack memory
    • pass value to the callee method
  • Non-primitive variables:
    • a reference in stack memory points to the actual data which resides in the heap
  • Objects:
    • copy the reference from stack memory
    • pass reference to callee method

Klassen

public class <Name> {
    // Attribute
    // Konstruktor
    // Methoden
}

Konstructor

public <Klassenname>(<Parameter>) {
<Initialisierung>
}

Statische Methoden

public static void main(String[] args)
  • wird benötigt, wenn die Methode auch ohne erstellen eines Objektes aufrufbar sein soll

Datenübergabe

  • primitive Datentypen werden als passed-by-value übergeben
  • complexe Datentypen und strukturierte Objekte werden als passed-by-reference

Objekte

Modul algodat = new Modul( );

Objekte kopieren

Modul algodat = new Modul( );
Modul introprog = algodat;
  • nur ein Objekt wurde erzeugt

translaterename

Sources:

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Programming Languages - Communicate instructions between humans and computers